BB30: Ud over betydelige vægtbesparelser reducerer denne krankboks Q-faktoren, giver plads til pegs, øger lejernes holdbarhed og styrker krankboksen.
GXP®: GXP® Gutter Seal-designet reducerer friktion og vægt, hvilket forbedrer følelsen og ydeevnen.
PressFit: PressFit er en variant af det eksterne GXP-kranksæt, som reducerer vægten med op til 40 gram og gør monteringen nemmere, fordi du kan trykke lejekopperne ind i stellet i stedet for at skrue dem fast. Det kræver ingen ændring af krankakslens længde eller diameter. Pressfit 30. SRAM Dette er et nyt design fra . Det kombinerer alle de bedste egenskaber fra BB30 og Press-Fit krankboksene i en fængslende pakke. Dette kranksæt er designet til kranksæt med 30 mm aksel. Den største forskel med PressFit 30 er den måde, hvorpå lejerne er monteret i rammen. nylon Lejerne er anbragt i kopper på , som er presset ind i rammens bundbeslag. PressFit 30 har en integreret tætning, der er formonteret i kopperne, for at forlænge lejernes levetid. Rammerne skal have en krankboks med en indvendig diameter på 46 mm for at kunne bruge dette system. PressFit 30 til landevejscykler kræver en 68 mm bred krankboks, mens PressFit 30 til mountainbikes kræver en 73 mm bred krankboks.
Fordele: Betydelige vægtbesparelser, reduceret Q-faktor, mere plads til pegs, større holdbarhed af lejer, stivere og stærkere krank-konstruktion, enkel installation. Der kan bruges rammerør med større diameter, hvilket øger rammens stivhed.
XGlideR Kæderinge - : Kæderingene er designet til at optimere gearskiftet med Yaw-forskifteren. SRAM De stivere ringe (5 mm 7075-T6 CNC-bearbejdet aluminium) har upshift-nitter med et avanceret design fra XX. CNC-bearbejdning giver præcis kontrol over formen på hver tand, rampen og næsten alle kæderingens skiftefunktioner. Klinger, kæde og forskifter er designet som et enkelt integreret system for optimeret ydeevne. Yaw. Forskifterens bur roterer for at opretholde et konstant vinkelforhold til kæden. Yaw-teknologien eliminerer behovet for at justere gearstangen. Resultatet er mere direkte og præcise gearskift, og kombineret med det nye Red kranksæt og de nye klinger giver det en uovertruffen præstationsfordel ved frontskift.